Cechy pracy asystenta

Posted on 19 lutego 2014 in Realia zawodowe

Zanim zdecydowałem się aplikować na stanowisko asystenta handlowego, dokładnie przeanalizowałem wszelkie aspekty zatrudnienia w tym zawodzie, bo mając już trochę doświadczenia w pracy w sprzedaży wiedziałem z czym ta praca może się wiązać. Nie chciałem ponownie znaleźć się w miejscu, w którym musiałbym pracować do świtu do zmierzchu w atmosferze ciągłej nerwowości i rywalizacji. Chciałem zajęcia dość spokojnego, przerywanego od czasu do czasu chwilami zwiększonej pracy i motywującego stresu. Aby poznać realia pracy w zawodzie asystenta, asystent handlowy Toruń, prześledziłem wiele forów i stron internetowych, na których osoby z branży wyrażały swoje indywidualne opinie. Na podstawie zebranych informacji udało mi się stworzyć własny spis wad i zalet zawodu asystenta, którym posiłkowałem się podczas procesów rekrutacyjnych.

28Do głównych wad zawodu asystenta handlowego zaliczyłem niską pozycję zajmowaną w firmie, pracę w warunkach stresujących i konieczność podejmowania trudnych decyzji, niepewną wysokość miesięcznego wynagrodzenia i zintensyfikowany kontakt z klientami. Wszystkie te cechy są typowe dla pracy w sprzedaży  – nie tylko na stanowisku asystenta handlowego, ale i w pracy doradcy klienta czy przedstawiciela handlowego.

Dużym atutem pracy asystenta jest dla mnie normowany system pracy. W przeciwieństwie do uprzednio zajmowanego stanowiska pracy, w zawodzie asystenta pracowałbym przez osiem godzin dziennie i jedynie od czasu do czasu musiał zostawać po godzinach. Praca asystenta jest ponadto zajęciem bardzo rozwojowym i wielu pracodawców gwarantuje zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *