Na co zwrócić uwagę na początku rozmowy handlowej?

Posted on 13 stycznia 2017 in Kontakt z klientem

Jedną z podstawowych metod handlu jest sprzedaż bezpośrednia, której podstawą jest rozmowa handlowa. Niejeden handlowiec doświadczył nieprzyjemnej sytuacji odmowy już na samym początku procesu sprzedażowego. Dobry asystent handlowy ma świadomość złożoności procesu jakim jest sprzedaż, a także jego najistotniejszego etapu – początku rozmowy handlowej.
Eksperci technik sprzedażowych podkreślają, że kluczowym elementem pierwszego etapu rozmowy jest wywarcie „dobrego pierwszego” wrażenia. Zaleca się, w takcie przywitania się i przedstawiania, utrzymywać stały kontakt wzrokowy z rozmówcą. Podprogowy przekaz myślowy może odgrywać kluczową rolę w nawiązaniu nici sympatii z potencjalnym klientem. Systemy technik sprzedażowych proponują powtarzanie w myślach: „lubię ciebie” w czasie pierwszego kontaktu z rozmówcą.

Bardzo ważnym aspektem jest, by przedłożyć osobę klienta nad prezentowaną przez handlowca ofertę. Skupienie się na rozmówcy, kręgu jego zainteresowań czy problemów z jakimi się styka, jest zdecydowanie skuteczniejsze niż elaboraty na temat przygotowanej oferty

W pierwszej kolejności należy zaprezentować cel spotkania w sposób atrakcyjny dla potencjalnego klienta. Najlepiej skupić się na kwestiach problematycznych, których rozwiązanie jest możliwe z wykorzystaniem oferty handlowca.

Te proste kroki wykonane w pierwszej fazie procesu sprzedażowego zwiększają szanse na pozytywne zakończenie całej rozmowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *